REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ WIRTUALNE BIURO OBSŁUGI KLIENTA (e-BOK)
§ 1
1. W Miejskich Wodociągach i Kanalizacji Spółka z o.o. w Chodzieży działa Wirtualne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK) zapewniające zainteresowanym odbiorcom usług Spółki dostęp drogą elektroniczną do następujących usług internetowych:
⦁ Odczyty - użytkownik ma możliwość podglądu historii odczytów,
⦁ Faktury - użytkownik ma możliwość podglądu historii wystawionych faktur i ich treści,
⦁ Rozrachunki - użytkownik ma możliwość sprawdzenia i kontroli stanu swojego konta,
⦁ Wodomierz - użytkownik ma możliwość sprawdzenia jego numeru,
⦁ Zgłoszenia - użytkownik może zgłosić stan dodatkowego wodomierza, awarię, skargę na jakość wody, złożyć reklamację, wniosek lub wysłać pismo innej treści.
2. Korzystanie z usługi jest bezpłatne.
§ 2
Usługa realizowana jest w oparciu o witrynę strony internetowej https://mwik.egranit.pl w celu umożliwienia odbiorcom usług dostępu do informacji, o których mowa w § 1, bez potrzeby wizyty w siedzibie Spółki.
§ 3
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
1) e-BOK - Wirtualne Biura Obsługi Klienta.
2) Administrator – Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Spółka z o.o. w Chodzieży – siedziba: 64-800 Chodzież, ul. Kochanowskiego 29 (skrót: MWiK Sp. z o.o. w Chodzieży).
3) Odbiorca usług – osoba fizyczna lub prawna będąca stroną umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków zawartej z MWiK Sp. z o.o.
4) Użytkownik – odbiorca usług, któremu Administrator przyznał uprawnienia do korzystania z usług Wirtualnego Biura Obsługi Klienta (e-BOK).
5) Aktywacja subkonta użytkownika – przyznanie odbiorcy usług unikatowego loginu oraz hasła „startowego” umożliwiających mu korzystanie z systemu dostępu elektronicznego do indywidualnego subkonta w systemie e-BOK.
6) Login – ciąg znaków służący do identyfikacji użytkownika, nadany mu przez Administratora, podawany przez niego podczas logowania się w systemie dostępu do indywidualnego subkonta w systemie e-BOK.
7) Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych podawany przez użytkownika po zalogowaniu się identyfikatorem w systemie, uzupełniający procedurę uwierzytelnienia dostępu do systemu e-BOK.
§ 4
Do poprawnego korzystania z systemu przez użytkownika wymagana jest jedna z powszechnie wykorzystywanych przeglądarek internetowych, np.: Internet Explorer, Firefox, Chrome, Mozilla, Opera, Edge itp.
§ 5
1. Warunkami przyznania odbiorcy usług uprawnień użytkownika systemu e-BOK jest:
1) zarejestrowanie się odbiorcy usług w serwisie internetowym https://mwik.egranit.pl/pl/rejestracja . poprzez wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego.
2) zapoznanie się przez odbiorcę usług z niniejszym „Regulaminem” i zaakceptowanie jego postanowień, co wymaga zaznaczenia przez klienta opcji ZAPOZNAŁEM SIĘ Z REGULAMINEM I ZGADZAM SIĘ Z JEGO POSTANOWIENIAMI, umieszczonej w systemie e-BOK pod formularzem rejestracyjnym.
2. Odbiorca usług, zainteresowany uzyskaniem statusu użytkownika systemu e-BOK, może dokonać rejestracji poprzez samodzielne wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego w systemie e-BOK, względnie poprzez osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta, którego personel udzieli mu pomocy w dokonaniu procedur rejestracyjnych.
3. Odbiorca usług dokonujący zarejestrowania się w systemie e-BOK otrzyma na adres e-mail, podany w trakcie procedury rejestracyjnej, login i hasło „startowe”, umożliwiające mu dokonanie pierwszego zalogowania się w systemie.
4. Po dokonaniu pierwszego zalogowania się do systemu e-BOK użytkownik musi zmienić przekazane mu hasło „startowe” na hasło własne, składające się z co najmniej z 8 znaków, zawierających małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne.
5. Administrator zobowiązany jest do usunięcia danych użytkownika z systemu e-BOK i likwidacji jego subkonta:
1) na żądanie użytkownika złożone Administratorowi na piśmie,
2) w przypadku wygaśnięcia umowy.
6. W przypadku rozwiązania umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków dostęp do konta odbiorcy usług zostanie zablokowany przez Administratora w terminie do 30 dni od daty rozwiązania umowy.
§ 6
1. System dostępny jest dla użytkowników przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Administrator zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do systemu w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji lub spowodowanych nieprzewidywalnymi sytuacjami (klęski żywiołowe, awarie z winy dostawców usług telekomunikacyjnych).
2. Podczas pierwszego logowania konieczna jest zmiana hasła przez użytkownika. W przypadku zapomnienia lub zagubienia hasła dla dalszego korzystania z e-BOK konieczny jest kontakt z Administratorem.
3. Administrator może w każdej chwili dodawać nowe usługi oraz modyfikować i zawieszać usługi dostępne w systemie. O zmianach użytkownicy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną.
4. Zgłoszenie przez użytkownika nieprawidłowości lub reklamacji dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego możliwe jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@mwik.pl lub pod numerem telefonu 67 28 11 624 lub 28 11 610.
§ 7
1. Administrator odpowiada za prawidłowe działanie Wirtualnego Biura Obsługi Klienta (e-BOK).
2. Administrator nie odpowiada za szybkość przesłanych danych i jej ograniczenia wynikające z uwarunkowań technicznych, technologicznych, systemowych oraz rodzajów łącz transmisyjnych.
3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z udostępnienia przez użytkownika identyfikatora lub hasła osobom trzecim.
§ 8
1. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. W przypadku zmiany treści regulaminu Administrator opublikuje tekst nowego regulaminu na stronie https://mwik.egranit.pl/pl/regulamin
2. Warunkiem uzyskania przez odbiorcę usług statusu użytkownika systemu jest wyrażenie zgody na przetwarzanie dotyczących go danych osobowych przez Miejskie Wodociągi i Kanalizację Spółka z o.o. w Chodzieży, jako administratora danych w celach związanych ze świadczeniem usługi Wirtualnego Biura Obsługi Klienta (e-BOK). Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści dotyczących go danych oraz ich poprawiania. W przypadku odwołania przez użytkownika zgody na przetwarzanie dotyczących go danych osobowych zostanie on pozbawiony możliwości korzystania z wyżej określonej usługi. Formą wyrażenia zgody przez odbiorcę usług jest zaznaczenie opcji zgody umieszczonej w elektronicznym formularzu rejestracyjnym, względnie na formularzu dostępnym w Biurze Obsługi Klienta (w przypadku zamiaru uzyskania uprawnień użytkownika poprzez osobistą wizytę odbiorcy usług w siedzibie MWiK).
Postawa prawna:
⦁ ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922),
⦁ ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1030).